2 Günde Hatay Nasıl Gezilir

Zaman kavramı çok önemli,az zaman,çok yer gezmeli-görmeli diyorsanız sizde hafta sonuna sıkıştırılmış turları seviyorsunuz demektir.Hatay da 2 gün ne yapabiliriz diyorsanız;

Araçınız varsa

1.gün

08:00 de Samandağ Çevlik Mahallesini bir-iki kilometre geçip balıkçı minübüslerinin yanına kadar gelip sahilin sonundaki ŞAHLANKAYA kayalığını fotoğraflayıp dönüyoruz(yanına gitmeniz, kayalığın arkasındaki sahili görmenizi sağlar,bunun için gitmenize gerek yok)

08:30 da Çevlik girişindeki  Titus tünelleri ve kaya mezarlarını geziyoruz.Yanınızda fener olmasında fayda var,Titus tünelinin kısa bir bölümünde lazım olacak,su yoksa tünelin zeminini kullanabilirsiniz,yerel halk duvardaki su kanalından yürüyor,

09:30 da Titus tünelinden çıkıp sahili bırakmadan Deniz Mahallesine doğru geliyoruz,yoldaki bariyer şaşırtmasın,devam edin,kuppeli bir yapı gördüğünüzde park edin,gördüğünüz yer HIZIR A.S İLE MUSA A.S buluştuğuna inanılan kaya’ya geldiniz.Dervişan ipek’e uğrayın,sizi misafir gibi karşılayacak,kahve ikramında bulunacaktır.

10:00 da Samandağ’ a doğru giderken Mağaracık köyüne girmeden küçük köprüyü geçince sola dönüp Kapısuyu köyüne dönüyoruz bir kaç km gittikten sonra Samandağ ı net gören bir virajda(defne balık münübüsü)gördüğünüz yerde durun,burası DOR MABEDİ kalıntıları,kalıntılar sizi hayal kırıklığına uğratsa da Samandağı en güzel seyredeceğiniz bir nokta.

10:20 de Kapısuyuna doğru hareket edip Türkiye nin tek ve son ermeni köyü Vakıflı köyüne geliyoruz.

Birkaç eski köy evi ve Ermeni Kilisesini ziyaret edip köy hakkında bilgi alıp ayrılıyoruz.

11:30 da Geriye doğru dönüp Musa ağaçına ev sahipliği yapan Hıdırbeye hareket ediyoruz.Musa ağacının Köyün tam ortasında ve etrafında oturma,yeme-içme yerleri var,yöresel gözleme yiyerek öğlen yemeğini hallede bilirsiniz,çay-kahve keyfide mutlaka yapılmalı.

12:30 gibi Hatay a tekrar hareket ediyoruz(batıayaz ve tomruksuyu üzerinden Hatay a )

14:00 da Dünyanın ilk ışıklandırılan caddesi Kurtuluşa geliyoruz.Habibi Neccar camii civarında aracınızı park edip bu caddedeki cami-kilise-eski doku-dar sokakları yürüyerek gezin.Aracınız park ettiğiniz yerde kalsın, Kurtuluş caddesinde Affan kahvesinde Hayta molası verin mutlaka.Her hangi bir sokaktan(Habibi Neccar cami yanından 5 dakika sonra şehir merkezindesiniz)şehir merkezine inin.Kapalı çarşı-valilik-ulu cami-protestan kilisesi-ortodosk kilisesi- kapalı çarşı ve şehir merkezini gezin,künefe molası verin.

17:00 Harbiyeye hareket ediyoruz.Şelale olarak geçen harbiyede bir tane şelale yok,kollara ayrılmış her mekanda büyük veya küçük şelale var,ama mutlaka suyun içindeki bir masada ayaklarınızı çıkarıp keyfinizi yapın.Yemek,içeçek,müzik hepsini harbiyede bulabilirsiniz.Yorgunluğu burada atıyoruz.Yemekte mezeleri,salçalı ekmeği,kağıt veya tepsi kebabını,diğer kebablarından ne isterseniz yiye bilirsiniz veya yol üzerinde kasap diye adlandırılan onlarca yerde yemek yiyebilirsiniz

21:00-22:00 Şehir merkezine tekrar dönüyor Kurtuluş caddesinin gece güzelliğine,dar sokakların gece büyüsüne dalıp,Tristibina(restore edilmiş eski bir Antakya evi,)da bir şeyler içerek eski dokuyu yaşıyoruz

Canınız istediği saatte konaklama yerinize geçin.

2.gün

08:00Kahvaltıyı kaldığınız yerde almadıysanız,Habibi Neccar cami karşısında ara sokakta restore edilmiş eski  Hatay evlerinden birinde yiyebirsiniz.

10:00 da Hatay Müzesine giriyoruz.

13:00 Saint Pierre Kilisesine hareket ediyoruz.Çoçuklar sizi gezdirecektir,mağarayı görmenize gerek yok deselerde mutlaka ziyaret edin.

14:00 Şehirden ayrılmadan, restaurantlarının bulunduğu Kuzeytepe ye yemek-meze-kabak tatlısı-künefe yemeye gidiyoruz