Karun hazineli UŞAK

Dünyanın en büyük 2.kanyonu olan Ulubey kanyonu(75 km uzunluğu) için yola çıkarken bir çok güzelliğe ve özelliğe sahip bir kente gittiğimi bilmiyordum.Sabahın ışıyan ilk ışıklarıyla ULUBEY  ilçesine bağlı ULUBEY kanyonuna hamam deresi bölgesinden girerken,daha önce hamam-kablıca tarzında kullanılmış,halen sıcak akan termal suyu ve eski havuzu görünce”keşke yürüyüşün sonunda burda olsak ta şu suya dalsak” diye iç geçirerek saklı bir güzelliğe doğru yürümeye başladık.Mevsim itibarıyla nar,ayva,bardak eriği ve sumak dolu yollardan geçerken hepsinin doğal tat ve aromalarına bakmayı ihmal etmedik.Doğanın bize sunduğu her biri bir diğerinden farklı kaya yapılarını hayranlıkla izleyerek,aralarından süzülüp,zirve seyir terasına ulaşınca kanyonun ve doğanın muhteşem görüntüsünü daha çok fark ettik.Fotoğraf ve hayranlık kısmını bitirip bi süre daha yeşillik ve kanyon yürüyüşü sonunda ,derenin kenarından büyük kayaların dibinden Kral Yolu denilen bir yoldan Cılındıraz köprüsü ve şelalesine doğru haraketlendik,yürüyüşün bu bölümü görselliğin içinde kaybolduğumuz anlardı,solunuzda üstünü göremediğiniz kayalıklar,küçük mağaralar,yol mu-su yolumu olduğunu anlamadığınız ama kayalardan yapılma bir yol olduğu belli olan bir yoldan yürürken, sağ tarafınız ise derenin değişken güzellikleri gözünüzü alıyor, Cılındıraz a yaklaştığınızı şelalenin sesinden anlıyor bir süre sonra da iki yakayı birbire bağlayan Cılındıraz körüsünü,sağından çoşkulu akışıyla şelalesini görüyorsunuz.Fotoğraf makinaları start alırken,yorgunluk yerini hayranlık ve  keyifli bir seyire bırakıyor.Kanyonun bir çok yerini araçla Engelli kardeşlerimizde gezebilir,Cılındıraz köprüsüne araçla ulaşıp bu güzelliği üstten de gezme şansları var.

Kanyon bitiyor ama UŞAK taki güzellikler bitmiyor,Taşyaran vadisi olarak ismini ilk defa duyduğumuz doğa güzelliğini görmek için Yenişehir köyüne doğru haraketleniyoruz.Köye gelmeden Çatal köprüsünde araçımızı bırakıp kolay sayılacak bir parkurla vadiyi üstten gören bir noktaya geliyoruz,rehberimiz geldik dediğinde şaşırıyoruz,ilginç bir şeyler göremiyoruz,dikkatli olmak kaydıyla kayalıkların uçuna kadar geliyor aşağı doğru baktığımızda vadinin yarıldığını,derenin heykelştraş gibi kayaları işlediğini görünce,bu güzelliği yere yatarak kendimizi güvene alıp öylece seyrediyor ve fotoğraflıyoruz.Sonra bu güzelliğe inmek için haraketleniyoruz ve bir süre sonra Taşyaran vadisinin koynunda bu muhteşem güzelliğin seyrine dalıyoruz.

Doğanın muhteşem iki eserini Ulubey kanyonu-Taşyaran vadisini keşfettikten sonra şehir merkezine doğru haraketleniyoruz,şehir içinde ilk durağımız ”Karun Hazineleri Müzesi”oluyor, UŞAK ilinin Güre ilçesinde bulunan tarihi eserlerin-hazinelerin bir kısmı(yurt dışına kaçırılmayanları)burda ziyarete sunulmuş.Tarihe merakınız yoksa bile mutlaka uğrayın,uğrayın ki sanatın-estetiğin yüzünü görün.Müzeden şehir merkezine hareketlenince yol üstünde sıkça tezgahlarla karşılaşacaksınız.Hepsi de çok hoş sohbet,Alıç sirkesini veda onlarca değişik doğal ürünü göreceksiniz,trafiğe kapalı şehir merkezini gezerek UŞAK tan ayrılacaksınız.İnanıyorum ki UŞAK gelirken düşündüğünüzden daha çok şey sunarak yolculuycak sizi.

Refet Gezer,Ahmet Şakar ve Serkan Yıldız a teşekkür ederim.