Nemrut gölü-Tatvan

Yıllar önce aynı kreter içinde biri sıcak termal-diğeri tatlı soğuk suyun olduğu Nemrut gölünden bahsettiklerinde şaşırmış çok ta merak etmiştim.Bazı gerçekleri görüp-yaşamadan hafızanızda yer almıyor.Ağrı-Patnos’da Subhan dağı tırmanışı sonrası,2 saatlik bir mesafede olduğunu öğrenince yola koyulduk,yolun yarısı kıraç topraklardan geçtikten sonra,Van gölüyle buluşup bi tarafınızı maviye diğer tarafınızı yeşile vererek Tatvan’a girmeden Nemrut gölüne doğru dönüyorsunuz.Yetkililerin bu güzelliğe önem verdiklerini yolun güzelliğinden anlıyorsunuz,temiz bir yolla Nemrut gölüne ulaşıyorsunuz.Avuç içi gibi geliyor bi an,her taraf dağ silsilesiyle kapalı bir cember gibi ortasında iki ayrı göl,sıcak-soğuk,bakir bi güzellik,müthiş bir sessizlik,dinginlik,huzurun tam göbeğindesiniz,saklı bir hazinenin kenarında.Günün ışıkları kaybolana kadar bu güzelliğe esir oluyoruz,havanın kararmasıyla ayrılıyoruz,çadır ve kamp için ideal bir yer.tüm engelli kardeşlerimiz de bu güzelliği yaşayabilirler.

Geliş yolundan devam ederek,Tatvan a yola çıkıyoruz,bu defa Tatvan’a giriyoruz,bi hayret daha yaşıyoruz.Bizi Akdenizin bir sayfiye şehri karşılıyor sanki,Van gölü bir sahil kenti oluşturmuş,ışıl ışıl ve hareketli bir Tatvan’a hayran oluyoruz.Araçımızı park edip yürüyoruz, şehri yaşamak için,sahil kenarındayız,sahil şehrine yakışır herşey mevcut, oturma yerleri,bisiklet ve tren gezmeleri.Bir çay molası verip Van gölünü içimize çekip şehir içine hareketleniyoruz.Açıkmışız ve Büryan hayal ediyoruz ama hayal kırıklığı,büryan için çok geç,Lokanta da oturmak yerine ana cadde üzerinde seyyar ciğerci görüyoruz,lezzetli olduğu belli,başı kalabalık,küçük sandalyelere çöküyoruz,birer dürüm söyleyince gülüyor,sonra anlıyoruz sebebini,yetmiyor,lezzetli olunca devam.Vaktimiz az kısa bir Nemrut gölü-Tatvan yaşasakta aklımız kalarak ayrılıyoruz,mutlaka ziyaret edilmeli,güvenli bir şehir ve tüm engel gurubundaki arkadaşlarımız da bu atmosferi yaşayabilir.